Dag 5 - Morro Bay

16 juni 2015 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Hallo!

Al voordat we aan deze reis begonnen stond het zien van walvissen hoog op ons lijstje. Door onze eigen schuld door te laat te boeken was er geen plek meer voor de walvistocht aan het eind van de ochtend die 3,5 uur zou duren. Gelukkig was er een andere tocht om 8.00 uur in de ochtend maar dan 2 ipv 3,5 uur. Deze hebben we geboekt en nadat we onze koffers hadden ingepakt ( we gingen immers deze dag weer naar een volgend hotel in Morro Bay) zijn we naar de haven gereden om aan boord te gaan van een kleine boot. Het was erg rustig qua hoeveelheid mensen dus we hadden overal op het dek ruimte om foto's te nemen! Na een kort stuk gevaren te hebben en net buiten de kust zagen we al de eerste 4 (!) walvissen. Supergaaf! In de 2 uur dat de excursie duurde hebben we nog veel meer walvissen en anderen dieren zoals zeeleeuwen gezien. De 2 uur was prima qua tijd en wat je ervoor terug krijgt was geweldig!!

Het 2e deel van de dag zijn we naar ons hotel in Morro Bay gereden. Dat klinkt saai maar dat was het niet! We reden over de highway 1, een snelweg van zo'n 200km pal langs de kust en door de bergen! Adembenemend mooi! Zo is autorijden ook leuk als je niet de chauffeur bent ;)

Na deze mooie rit hebben we ingecheckt in ons hotel, foto's gemaakt van de zonsondergang en de laatste aflevering van Game of Thrones S5 gekeken op HBO.