Dag 1/2: San Francisco!

13 juni 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo vanuit een zonnig Monterey,

Het is nu 16.00 uur lokale tijd en we willen jullie graag vertellen over onze eerste 2 dagen in de USA!

Dag 1 - San Francisco

Na een prima vliegreis, al was er voor vertrek een elektrisch probleempje (zie je Frank al kijken ;)), landen we om 12.00 uur lokale tijd op San Francisco Airport.

Eenmaal buiten het vliegveld hebben we via Uber een taxi besteld en deze bracht ons in 30 min. naar ons AirBnB appartement in Russian Hill. De naam zegt het al, heuvels en nog eens heuvels!
Bij het appartement werden we verwelkomd door de eigenaresse Deepti. We zijn snel weggegaan omdat we en in beweging moesten blijven vanwege vermoeidheid en omdat we de trip naar Alcatraz hebben geboekt om 15.50 uur.

Met de boot zijn we naar Alcatraz gebracht. Hier kregen we een korte introductie om vervolgens naar het cellencomplex te lopen. Hier hebben we een NL audio tour van 45 min gedaan door dit complex. Daarna hebben we Alcatraz verder bekeken en foto''s gemaakt. Na een uurtje of 2 namen we de boot terug naar Pier 39.

Nu hadden we inmiddels aardig trek gekregen en na een rondje op Fishermans Warf hebben we gegeten bij het Hard Rock Cafe! Daarna konden we bijna niet meer wakker blijven en zijn we met de Uber taxi naar het appartement gegaan om moe maar voldaan te gaan slapen.

Dag 2 - San Francisco

Prima geslapen, we kunnen er weer helemaal tegenaan. Na een krentenbol die we nog hadden zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt. Verkeerde kant opgelopen.. Daardoor wel Lombard street gezien, blij dat we niet met de auto in San Francisco zijn! Weer het stuk terug geklommen en uiteindelijk de supermarkt gevonden waar nog een arrestatie plaatsvond, maken we dat ook eens mee.

Na een tweede ontbijtje zijn we op weg gegaan naar de fietsverhuur om de 'bridge te biken'! Op een tandem... Gelukkig lag de brug niet helemaal in de mist en hebben we een paar leuke foto's kunnen maken. Na de brug naar kustplaats Sausalito gereden waar we de Ferry terug wilden nemen. Toch maar met de fiets terug gegaan omdat we anders zo lang moesten wachten in de rij! Na een zonverbrand gezicht en de nodige zadelpijn (zelfs Daniëlle) even uitgerust, avond gegeten en lekker rustig aan gedaan.

Liefs, Daniëlle en Frank